Anita's Articles

純純文采 吳純純 台灣 台北縣 1947-2006

Name:
Location: Torrance, California

I'm from Taiwan. I live in USA. I wish my friends and family know more about these two places through the blog.

Saturday, November 04, 2006

起造一座牆•市

作者:吳純純

你我千萬不可褻瀆那一個字,
別忘了在上帝跟前的誓。

我不僅要你最柔軟有的柔情,
蕉衣似的永遠裹著我的心;
我要你的愛有純鋼似的強,
在這流動的生裏起造一座牆;

任憑秋風吹盡滿元的黃葉,
任憑白螞蛀焑千年的畫壁;
就使有一天霹靂震翻了宇宙,──
也震不翻你我 !「愛牆」內的自由!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home